Embleem
logo
 

Is uw domeinnaam nog vrij?

E-mail instellen

De inkomende e-mail van uw domein wordt op onze server, voordat deze op uw (netwerk) computer binnenkomt, gefilterd op virussen en spam.

Hieronder worden de e-mailinstellingen beschreven voor zowel Outlook-Express, Outlook 2007, Windows Live Mail 2011, iPhone-iPad als BlackBerry.
1. Outlook-Express instellen
  • Open Outlook Express
  • Klik op Extra
  • Ga naar Accounts
  • Selecteer het tabblad E-mail
Eventueel aanwezige accounts kunt u hier verwijderen door deze te selecteren en te klikken op Verwijderen. Wilt u alleen de instellingen bekijken, dan klikt u op Aanpassen. U krijgt dan een scherm te zien met de huidige instellingen die u eventueel kunt aanpassen.
Hier gaan wij in deze handleiding verder niet op in.

  • Klik rechts op de knop Toevoegen
  • Klik daarna op E-mail
  • Vul een naam in en klik op Volgende
  • Vul uw e-mailadres in en klik op volgende
  • Kies in het scherm E-mailservernamen
  • Selecteer servertype voor inkomende e-mail "POP3"
  • Inkomende e-mail: vul hier "mail.uwdomeinnaam" in
  • Uitgaande e-mail: vul hier "mail.uwdomeinnaam" in (of eigen provider). Indien u gebruik maakt van mail.uwdomeinnaam dient u de uitgaande SMTP poort bij geavanceerd of meer instellingen aan te passen van 25 naar 587 (let op: alleen als u niet uw eigen internetprovider wilt gebruiken maar de mailserver van Threvon die bij uw domein hoort.) Bij versleutelde verbinding vinkt u "geen" aan.
  • Klik op volgende
  • Aanmelden bij internet E-mail: gebruikersnaam en wachtwoord
  • Zet een vinkje bij wachtwoord onthouden
  • Klik op volgende
  • Klik tenslotte op Voltooien
Eventueel kunt u uw instellingen aanpassen/corrigeren door via optie Extra > Account uw betreffende accountgegevens te wijzigen.
2. Outlook 2007 instellen
Als u Outlook 2007 gebruikt en problemen ondervindt met de werking, kan dit aan de instellingen liggen.
2.1 Stap 1 Het oude corrupte account verwijderen
  • Klik boven in Outlook 2007 op Extra
  • Ga naar Opties
  • Selecteer het tabblad E-mailinstellingen
  • Klik op de knop E-mailaccounts
  • Selecteer de te verwijderen accounts
  • Klik op de knop Verwijderen en bevestig keuze met Ja
  • Klik tenslotte op Sluiten en op OK
2.2 Stap 2 Een nieuw account toevoegen
  • Klik boven in Outlook 2007 op Extra
  • Ga naar Opties
  • Selecteer het tabblad E-mailinstellingen
  • Klik op de knop E-mailaccounts
  • Klik op de knop Nieuw
  • Kies E-mailservice: Exchange POP3 IMAP HTTP
  • Klik op Volgende
  • Vink aan: Serverinstellingen (of extra servertypen handmatig configureren)
  • Klik op de knop Volgende
  • Kies de bovenste optie: internet-e-mail en klik Volgende
  • Vul uw naam en e-mailadres in
  • Type account is meestal POP3
  • Server voor inkomende mail: mail.uwdomeinnaam
  • Uitgaande e-mail: vul hier "mail.uwdomeinnaam" in (of eigen provider). Indien u gebruik maakt van mail.uwdomeinnaam dient u de uitgaande SMTP poort bij geavanceerd of meer instellingen aan te passen van 25 naar 587 (let op: alleen als u niet uw eigen internetprovider wilt gebruiken maar de mailserver van Threvon die bij uw domein hoort.) Bij versleutelde verbinding vinkt u "geen" aan.
  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in
  • Zet een vinkje bij Wachtwoord onthouden
  • Klik op Volgende en op Voltooien
3 Windows Live Mail 2011 instellen
Gaat u Live Mail gebruiken dan dient u eerst iets te downloaden en vervolgens te beheren. Dit wordt uitgelegd in de volgende twee stappen.
3.1 Stap 1 Windows Live Mail downloaden
  • Ga op internet naar de download website
  • Download en installeer het programma
  • Advies: schakel extra opties tijdens de setup uit. U kunt ervoor kiezen om Bing te integreren, uw startpagina te laten wijzigen, mee te helpen Windows Live Mail te verbeteren of een toolbar mee te laten installeren. Dit raden wij in principe af, tenzij u daar zelf natuurlijk interesse in heeft
  • Windows Live Mail in gebruik nemen. Let op: de uit Outlook en Windows Mail bekende knop Verzenden/Ontvangen heet nu Synchroniseren
3.2 Stap 2 Windows Live Mail beheren
Een nieuw account toevoegen
  • Klik op Accounts
  • Klik in de linkerhoek boven op @+ E-mail
  • Vul uw e-mailadres en wachtwoord in
  • Zet een vinkje bij wachtwoord onthouden
  • Vink Serverinstellingen handmatig configureren af
  • Klik op Volgende
  • Het servertype is POP
  • De inkomende mailserver is meestal mail.uwdomeinnaam
  • De poort is 110
  • Uitgaande e-mail: vul hier "mail.uwdomeinnaam" in (of eigen provider). Indien u gebruik maakt van mail.uwdomeinnaam dient u de uitgaande SMTP poort bij geavanceerd of meer instellingen aan te passen van 25 naar 587 (let op: alleen als u niet uw eigen internetprovider wilt gebruiken maar de mailserver van Threvon die bij uw domein hoort.) Bij versleutelde verbinding vinkt u "geen" aan.
  • Er zijn geen vinkjes nodig bij SSL en verificatie
  • Verifiëren met: Niet versleutelde tekst
  • Bij gebruikersnaam: uw gebruikersnaam invullen
  • Bij wachtwoord: uw wachtwoord invullen
  • Klik op Volgende en tenslotte op Voltooien
De instellingen controleren
  • Klik op het eerste blauwe tabblad links boven in de hoek
  • Ga naar Opties en naar E-mailaccounts
  • Klik na selectie van het E-mailaccount op Eigenschappen
  • U zit nu in het eigenschappen scherm
  • Controleer hier de ingestelde waarden (zie tabbladen)
  • Kies voor OK en klik tenslotte op Sluiten
4 iPhone / iPad instellen
Bij het instellen van de mail voor uw iPhone of iPad heeft u meestal alleen de POP3 voor inkomende mail en de SMTP voor uitgaande mail nodig. Het kan wel eens voorkomen dat u geen e-mail kunt verzenden met uw iPhone, iPad of iPod touch. Als dit het geval is kunt u het beste de SMTP voor uitgaande mail veranderen in "mail.uwdomeinnaam". Vaak werkt deze server wel.

Scherm 1
Naam : uw eigen naam
Adres : uw e-mailadres
Wachtwoord : het wachtwoord van uw e-mailaccount
Beschrijving : deze kunt u naar eigen wens invullen

Scherm 2
Kies boven in het scherm POP

Server inkomende post
Hostnaam: mail
Gebruikersnaam : uw e-mailadres
Wachtwoord : het wachtwoord van uw e-mailaccount

Server uitgaande post
Hostnaam : mail.uwdomeinnaam
De rest kunt u gewoon leeg laten

Na het bewaren van de e-mailinstellingen komt er een pop-up met de vraag of u zonder SSL wilt configureren. Klik dan op ja. Dus zonder SSL.
5 Blackberry instellen
Als dit uw eerste BlackBerry® smartphone is, volg dan de volgende 5 stappen om BlackBerry® Internet Service e-mail in te stellen.
  1. Klik op "menu" toets en scroll naar het "installatie" icoon
  2. Klik op het "installatie" icoon
  3. Klik op het "E-mailinstellingen" icoon*
  4. Accepteer de voorwaarden en kies het type e-mailaccount dat u wilt instellen
  5. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op "volgende". Klik daarna op "account valideren"
Uw e-mailaccount is nu ingesteld.

* Als er geen "E-mailinstellingen" icoon getoond wordt moet het BlackBerry abonnement eerst geregistreerd worden bij het netwerk. Dit kan 24 uur duren, net als bij andere toestellen.

N.B. Als u voorheen uw e-mailaccount via de website heeft ingesteld, wordt gevraagd om uw gebruikersnaam en wachtwoord nadat u het "E-mailinstellingen" icoon heeft geselecteerd.
Threvon Internetservices     |    Bakshoeve 11    |    5708 TD Helmond    |   Tel. 0492 450520    |    KvK Oost-Brabant: 17161159
Ontwerp & Realisatie: Buro7
This site is built with CamelFW.